شیروان پایتخت پارتها |
- فرسنگها فاصله تا توسعه روابط عمومي الکترونيک
- بازار نوظهور هند برای فناوریهای نوین پرداخت
- Quick Heal Technologies برنده جایزه SME بهترین نوآوری از سوي Business Today در سال ۲۰۱۰
- استفاده از هدفون به شنوایی آسیب نمیرساند
فرسنگها فاصله تا توسعه روابط عمومي الکترونيک Posted: 30 Dec 2010 09:20 PM PST روابط عموميها مهمترين حلقه ارتباطي بين سازمان و مخاطبان هستند و بايد همگام با تحولات و پيشرفتهاي روز دنيا حرکت کنند تا از نوآوري دور نمانند. به گزارش سرويس نگاهي به وبلاگهاي ايسنا، در وبلاگ مطالعات ارتباطي آمده است: روابط عموميها تنها با کارمندان، سازمانها و روزنامهنگاران روبرو نيستند بلکه با کساني که ممکن است از سراسر دنيا وارد سايت شوند و درخواست اطلاعات و خدمات کنند، روبرو هستند. پس دايره مخاطبان در روابط عمومي آن هم از نوع الکترونيک وسيعتر است. مخاطب محوري و شفاف سازي اطلاعات دو اصل مهم روابط عمومي الکترونيک است و مخاطب امروز با مخاطب ديروز متفاوت است. روابط عموميها با مخاطب منفعل روبرو نيستند و پاسخ گويي به مخاطب منفرد به يک ضرورت تبديل شده و بايد با تک تک افراد در تعامل باشد و ارتباطي دو سويه و دائمي را با آنان برقرار کند. اما روابط عمومي هاي ما تا چه اندازه براي مخاطب ارزش قائل هستند. در تعريف روابط عمومي الکترونيک بايد بگوييم: استفاده از ابزارهاي الکترونيکي به منظور سهولت، سرعت و فراگيري در جهت ارتباط با مخاطب و ارائه خدمات به خواست مخاطبان و کسب اطلاع از ديدگاه مخاطبان به طوري که با اهداف روابط عمومي منطبق باشد.ولي بسياري از سازمان ها بر اين باورند چون ابزارها ي الکترونيک را در دسترس دارند پس مي توانند عنوان"روابط عمومي الکترونيک"را براي خود يدک بکشند.اما اينطور نيست اگر در بطن آن فرو برويد مي بينيد هنوز درروابط عمومي سنتي درجا مي زنندچون به محتوا نمي پردازند. روابط عمومي الکترونيک مستلزم عواملي چون وجود خطوط تلفن و شبکه اينترنت، زير ساخت و شبکه هاي پرظرفيت ارتباطي، وجود بانک اطلاعاتي، تسلط به يک زبان خارجي، دارا بودن سواد رايانه اي و رسانه اي در کارکنان روابط عمومي، فرهنگ سازي مناسب ، آمادگي بافت سازمان براي تغييرات، حمايت واقعي مديران از تغييرات و نگاه جامع و برنامه ريزي شده به فناوري ارتباطات و اطلاعات در برنامههاي جامع ارتباطي است.پس به اين سادگي نيست و خط قرمز آن ،کمبود سواد رايانه اي و رسانه اي در کارکنان روابط عمومي، عدم آمادگي بافت سازمان براي تغييرات و مقاومت احتمالي کارگزاران و مديران در برابر تغيير که معمولا با رعب و وحشت همراه است تا خدايي نکرده پست و مقام از آنها گرفته نشود! پس بهتر است صادقانه بگوييم زماني مي توان از توسعه روابط عمومي الکترونيک سخن گفت که روابط عمومي الکترونيک تنها يک حالت صوري و ظاهري نداشته باشد بلکه به محتوا هم بپردازد و اطلاعات مورد نياز مخاطب را به طور صحيح و زمان بندي شده ارائه دهد. پس تا توسعه روابط عمومي الکترونيک فرسنگها فاصله داريم! |
بازار نوظهور هند برای فناوریهای نوین پرداخت Posted: 30 Dec 2010 09:20 PM PST یازدهمین بازار بزرگ کارت دنیا در ۲۰۱۰ در سال جدید به رتبه هفتم خواهد رسید، هند نوید بازاری نوین در زمینه خدمات کارت و پرداختهای الکترونیک را به جهانیان می دهد. فناوریهای نوین مانند پرداخت با موبایل بانک، پرداخت آنلاین، پرداختهای بدون تماس تغییرات نوینی هستند که بازار پرداختهای الکترونیکی هند را سرپا نگه داشته اند. بسیاری از کارشناسان خارجی فرصتهای رشد بازار هند را ارزیابی کرده اند و در نیتجه آن هند به بازاری کلیدی برای سرمایه گذاری خارجی تبدیل شده است و هم اکنون تولید کنندگان کارتی همانند HSBC،استاندارد چارترد، سیتی بانک، دویچه بانک، و بارکلی کارت همه در بازار هند فعالیت می کنند. همراه با افزایش جمعیت میزان تقاضا نیز افزایش می یابد. جمعیت این کشور ۱.۱۵ میلیارد نفر است که پس از چین دومین کشور پر جمعیت دنیا محسوب می شود. جمعیت این کشور در کل جوان هستند و همین امر تقاضا برای روشهای جدید پرداخت را گسترش می دهد. براساس آمار بانک جهانی هند یکی از کشورهایی بودکه با رشد تولید ناخالص ملی خود( رتبه دوم در جهان) توانست از بحران اقتصادی برهد. البته در کنار تمام این موارد باید اشاره کرد که زیرساختهای این کشور تا حدودی ضعیف است. بیش از ۷۰ درصد جمعیت این کشور در مناطق روستایی وبدون امکانات شهری زندگی می کنند. همین دلیل باعث شد موبایل بانکینگ در این کشور رشد سریعی داشته باشد به نحویکه تعداد مشترکان این خدمت از ۱۵۰ میلیون نفر در ۲۰۰۷ به ۵۰۰ میلیون نفر در ۲۰۰۹ افزایش یافت. همچنین بانک خزانه داری هند(RBI) با چند اقدام قصد در گسترش روشهای نوین پرداختهای الکترونیک دارد. هرچند که هند هنوز کشوری است که اغلب مردم از پول نقد استفاده می کنند اما مقبولیت خدمات مربوط به پرداخت با کارت هر روز بیشتر می شود. در حال حاضر بیش از ۱۳۰ میلیون کارت نقدی هند فعال است و پیش بینی می شود این تعداد به ۳۲۰ میلیون کارت در ۲۰۱۲ برسد. در همین میان کارشناسان تخمین می زنند ۵۰۰ هزار پایانه پرداخت نیز تا مدت زمان گفته شده در این کشور نصب شود. از سوی دیگر رشد کارتهای اعتباری تا کنون ثابت بوده است اما پیش بینی می شود تا ۲۰۱۲ میلادی ۳۷ میلیون کارت اعتباری در این کشور فعال شوند. با گسترش روشهای استفاده از پرداختهای الکترونیکی در آسیا تولیدکنندگان و دارندگان آن با چالشهایی روبرو می شوند که کوچکترین آنها هزینه های فزاینده است. چند عامل اصلی روی استراتژیهای پرداخت الکترونیکی تاثیر می گذارند مانند هزینه های استفاده از فناوری، نیاز به نظارت دقیقتر، چالشهای امنیتی و سرمایه ای در بانکها. برای غلبه برتمام این چالشها تولید کنندگان و دارنگان کارت می توانند از چند روش مختلف استفاده کنند. مانند توسعه و گسترش پایانه های پرداخت در منزل، اجازه برای استفاده از پایانه های موجود یا کمک گرفتن از شرکتهای خدمات خارج از بانک. هند یکی از بازارهای برتر در زمینه کمک گرفتن از شرکتهای خدماتی خارج از بانک است. یکی دیگر از بازارهایی که در این کشور در حال گسترش است بازار کارتهای از پیش پرداخت شده است. در سال ۲۰۰۸ این بازار بیش از ۴۰ درصد رشد کرد و پیش بینی می شود در ۲۰۱۱ نیز ۷۵ تا ۱۰۰ درصد رشد کند. جالب آنکه بیش از ۹۰ درصد خدمات موبایل بانکها در هند به صورت از پیش پرداخت شده هستند. براساس تحقیقی که انجام شده پتانسیل هند برای پرداختهای الکترونیکی از پیش پرداخت شده در ۲۰۱۱ بیش از ۷.۶ میلیارد دلار خواهد بود. TSYSنقشی اساسی در توسعه خدمات از پیش پرداخت شده الکترونیکی در این کشور دارد. بازار هند که پیش از این بسیار کوچک بود اکنون روی دستیابی به فناوری های نوین تمرکز کرده است . یکی از بازارهایی که پتانسیل رشد دارد بازار پایانه های خرید یا فروش است. به ازای هر ۱۰۰۰ نفر ۰.۴۵ پایانه الکترونیکی در هند وجود دارد. این آمار در برزیل ۱۶ پایانه ، ۱.۸ پایانه در چین و ۱۷ پایانه در انگلیس است. درحال حاضر بانکهای هندی مشغول گسترش شبکه خودپردازهای خود هستند. همچنین کارشناسان تخمین می زنند خرده فروشی در صنعت پرداخت الکترونیک سالانه ۵۰ درصد درهند رشد کند. |
Quick Heal Technologies برنده جایزه SME بهترین نوآوری از سوي Business Today در سال ۲۰۱۰ Posted: 30 Dec 2010 09:19 PM PST اين جايزه توسط شخص محترم وزير راه و ترابری ، آقاي Kamal Nath و موسس و مديرعامل Yes Bank ، آقای رانا کاپور (Rana Kapoor)و سر دبیر India Today Group ، آرون پوری (Aroon Purie) اعطا شد . به گزارش ايتنا - آقای کایلاش کتکار مدير عامل و آقاي سنجای کتکار مسئول ارشد فنی شرکت تکنولوژیهای کوییک هیل به دريافت اين جايزه نايل شدند. آقاي کایلاش کتکار در پاسخ به اين انتخاب، اظهار كرد: بي شك اين لحظه ي با شكوهي براي تيم كوييك هيل مي باشد. بار ديگر ما ثابت كرده ايم در راستاي موفقيت گام بر مي داريم. اين جايزه ي پاسخ كوشش بي دريغ تمام اعضاي اين تيم مي باشد. اين جايزه اختصاص به تازه ترين تحقيق و بررسي و بهترين مدارج ترقي دارد و شايستگان دريافت آن، نو آوران، مردان پيشرو در عرصه موفقيت و توانمندان علم و دانش مي باشند كه جايگاه ويژه اي در ترويج اهداف و حمايت از تشكيلات اقتصادي كوچك و متوسط SME دارند. در سال جاري Business Today از ۶۴۰۰۰۰ سازمان اقتصادي كوچك و متوسط را مورد بررسي قرارداد كه از ميان آنها ۱۳ شركت موفق به دريافت جايزه شدند. برندگان نهایی از طریق تجزیه و تحلیل کاملی از فهرست دقیق انتخاب شده توسط هیئت داوران متشکل از آقای دینش رای (Dinesh Rai)- دبیر وزارت شرکت های کوچک و متوسط ، دکتر آمیت میترا (Amit Mitra) - دبیر کل، فدراسیون اتاق های بازرگانی و صنعت هند (FICCI)، آقای پراگ پاتکی (Parag Patki )- مدیر عامل آژانس ردهبندي شركتهاي SME هند، آقای ویشنو دوساد (Vishnu R. Dusad)- مدیر عامل هسته نرم افزار و آقای رانا کاپور (Rana Kapoor)، موسس و مدیر عامل Yes Bank برگزيده شدند. بعد از دريافت جايزه آقاي سنجای کتکار گفت:« كوييك هيل، خالق ايده هاي تازه و نو نه فقط در تكنولوژي بلكه در بازاريابي و فروش در كنار خدمات ويژه حتي به مشتريان مي باشد. خوشحالم كه اين تلاشها امروز در چنين جايگاه مهم و خاصي شناخته شده است. اين جايزه را به مشتريانمان كه همواره به ما اعتماد داشتند و شركايمان كه از ما حمايت نمودند و تمام اعضاي تيممان به خاطر تلاش بي دريغ و فوق العاده شان تقديم مي كنم. |
استفاده از هدفون به شنوایی آسیب نمیرساند Posted: 30 Dec 2010 09:18 PM PST ایتنا – پژوهش جدیدی که بر 4300 نوجوان صورت گرفته، هدفون را از اتهام ایجاد اختلال در قدرت شنوایی افراد مبرا ساخت. پژوهشی که اخیراً صورت گرفته نشان میدهد استفاده از ابزار گوش دادن به موسیقی از قبیل هدفون و تلفن همراه، آسیبی به شنوایی نوجوانان وارد نمی آورد. این برخلاف آن چیزی است که همگان تصور میکنند و طی سالها بر آن تاکید شده است. به گزارش ایتنا به نقل از سیانان، این تحقیق در سالهای ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶، بر ۴۳۰۰ نوجوان ۱۲ تا ۱۹ ساله انجام شد و در آن بین استفاده از هدفون و کاهش قدرت شنوایی افراد رابطهای مشاهده نگردید. در این تحقیق با استفاده از گوشی، نوجوان را در معرض سروصدای ناهنجار یا موسیقی بلند قرار دادند ولی فقط حدود ۱۶ درصد آنها از کاهش اندک شنوایی خود خبر دادند. در تحقیق مشابهی که در سالهای ۱۹۹۴ و ۱۹۹۸ نیز صورت پذیرفته بود، همین نتیجه به دست آمده بود. این در حالی است که چندی پیش پژوهش دیگری در یکی از دانشگاههای بلژیک با اشاره به مضر بودن گوش کردن دائم موسیقی از دستگاههای هدفون، این امر را عامل ایجاد آسیبهای شنوایی معرفی کرده بود و این موضوع نگرانی کارشناسان را به دنبال داشت. |
You are subscribed to email updates from شیروان پایتخت پارتها To stop receiving these emails, you may unsubscribe now. | Email delivery powered by Google |
Google Inc., 20 West Kinzie, Chicago IL USA 60610 |
نظرات
ارسال یک نظر